'l coreva l'àn 2123

Vittorio Crapella 24 -05-2023


'L coreva l'àn 2123

Ol Gioanìi stà dómàa l'è levàat bèlebée debòt par darigola a li sṍi vàchi 'ndèla maśù, pò l'è 'ndàc' a fà 'n ràas dè fói séchi 'ndèl bósch par 'l paiù deli sṍi bèsti.

Ma l'era ca finìda, l'è 'ndàc' àach a fàa 'n grṍöf dè légna par 'l fuglàa ca'l üsa par quagiàa 'l làc’ mèsgió 'ndèla coldéra lónga.

Ùra ca là finìit dè fà ol fórmai e 'l bütéer col penàc’ l'è ruàat quasi l'ùra dèla marènda ma al ghè mancàva amò dè segàa 'n pìt de èrba 'ndèl pràat.

'Ntàat ca'l  tornàva vèrs cà, 'n póo dè prèsa, là 'ncuntràat l' amìis Tunìi ca'l ghà domandàat: " 'nghée te 'ndée iscé dè córsa?"

<Ndóo a 'nviaià la stampant trìiD 'ncöö stampi gió 'n filèt dè pulàstro con té quai venadǜri dè càrna dè cunìc’ con té àa 'n póo dè sigriśṍla pò fó 'ndàa a ròst tǜt cóma se fàva 'na òlta èn dè'na padèla con gió bütéer frésch dol nòś. 

Già ca ghè sóo me stàmpi àa 'na bèla pulintina còla farìna mès-cia, 'n póo giàlda e 'n póo de chèla nìgra de grìi. Te salüdi.>

Correva l'anno 2123

Giovanni questa mattina si è alzato molto presto per governare le sue mucche nella stalla, poi è andato a procurarsi una grossa gerla di foglie secche per il pagliericcio delle sue bestie.
Ma non era finita, è andato anche a fare un fascio di legna per il focolaio che usa per quagliare il latte messo nella caldaia lunga.
Ora che ha finito di fare il formaggio e il burro con la zangola è arrivato quasi l'ora del meritato pranzo ma gli mancava ancora di falciare un poco d'erba nel prato.
Intanto che tornava verso casa, un po' di fretta, ha incontrato l'amico Tonino che gli domandò: "dove vai così di corsa?".
<Vado ad avviare la stampante 3D, oggi stampo un filetto di pollo con dentro qulche venatura di carne di coniglio, con dentro anche un po' di timo, poi arrostisco tutto come si faceva una volta in una padella con giù del nostro burro fresco.  Già che ci sono mi stampo anche una bella polentina con farina mischiata, un po' gialla e un po' di quella nera di grillo. Ti saluto.>